tirsdag den 15. januar 2013

Broccolipasta

Min mand og jeg er ikke så vilde med smagen af broccoli. Men da den er en af de sundeste grønsager man kan spise, gør jeg ind i mellem et forsøg på at få den integreret i min madlavning. Her er opskriften på en mættende pasta med skjulte grønsager. Det kan anbefales, at man laver dobbelt portion, da man så får brugt hele broccolihovedet, samt at der er 250 gr. flødeost i en pakke (i hvert tilfælde i det mærke jeg bruger) – og så er der jo lige noget til frokosten dagen efter J
 


2 personer
Ingredienser:
4 økologiske æg
125 gr. flødeost (neutral)
4 tsk. loppefrøskaller
½ broccolihoved
1 mellem gulerod
 


 
 


Fremgangsmåde:
Tænd for ovnen på 150 grader.

Riv broccoli fint sammen med guleroden (en foodprocessor kan her anbefales, da det er lidt nemmere). Pisk æg og ost. Tilsæt loppefrøskallerne og lad det trække i 5 minutter.
Imens dækkes en bageplade med bagepapir. Endnu et stykke bagepapir bredes ud, og der pensles med olie over hele stykket.
Grønsagerne blandes i ægge/flødemassen og hældes på bagepladen. Læg herefter det oliepenslede bagepapir (med oliesiden nedad) oven på, og massen glattes ud til alle sider i et jævnt lag – enten med flad hånd eller en kagerulle.
 

Bages i ovnen i 20 minutter og afkøles herefter.
Når bagepapiret slipper, rulles pastaen sammen til en lang pølse, og den skæres i skiver, som så ligner spaghettibånd.
 
Kan serveres med almindelig kødsovs og revet ost, som jeg valgte i farten, men pastaen kan også bruges som tilbehør til andre retter.
 
 
 
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar