lørdag den 5. januar 2013

Kakaomælk - version 2

 
Denne kakaomælk er mere cremet end denne opskrift, men man kan fortynde den med isterninger eller iskoldt vand.
Den er hurtig at lave.


(2 glas)


Ingredienser:
1 ds. økologisk kokosmælk (400 ml.)
3 dadler – stenfri
2 spsk. rå kakaopulver
Evt. isterninger

Fremgangsmåde:

Blend alle ingredienserne grundigt. Kakaomælken bliver meget cremet. Hvis du ønsker en tyndere version, kan du blende nogle isterninger med, eller fortynde den med iskoldt vand.

Skal nydes afkølet – gerne mindst en time på køl inden den serveres.


5 kommentarer:

  1. Er det muligt at have denne med sig på tur eller fungere det kun hvis den kommer lige fra køleskabet??

    Ka den varmes op??

    SvarSlet
  2. Hvilken kokosmælk bruger du? Der er jo stor forskel på de forskellige....

    SvarSlet
  3. Hej Jette.
    Tak for dine spørgsmål.
    Jeg vil nok anbefale at transportere kakaoen i en termodunk, da den smager klart bedst afkølet. Jeg har endnu ikke prøvet at drikke den som varm kakaodrik, men hvis du varmer den nænsomt op, så tror jeg sagtens, at du kan dette.
    Jeg bruger selv kokosmælken fra Änglemark (på dåse), da den er økologisk og kan købes i SuperBrugsen.
    God fornøjelse.
    Mvh. Betina

    SvarSlet
  4. Tusind tak for svar :D

    Må prøve mig frem med opvarmning :)

    Er det mærke en fed eller tynd kokosmælk.... jeg mener om det skvulper når man ryster dåsen eller om den er mere fast....

    Mvh

    SvarSlet
  5. Hej igen

    Den er ikke fuldfed, hvis det er dét du tænker på, men den er god fed alligevel; men der er noget "skvulp", når du ryster dåsen.
    Prøv dig frem, den koster omkring 16,- :-)
    Mvh. Betina

    SvarSlet